Autoreclames

1

ads.whos_

Ziet u ze ook wel eens voorbij komen, zo rond prime-time, van die autoreclames die op het testosteronhormoon proberen in te werken?

Een mooie glanzende bolide scheurt moeiteloos door de woestijn en als hij stopt glimt hij nog net zo als in de showroom. Uit de auto stapt een man die volstrekt overbodig een driedelig pak aan heeft, een zonnebril op en zijn haar is gestyled in een coupe Graziano Pellè. Of erger nog  er stapt een blond model in hotpants met een cowboyhoed uit. Een voice-over roept u met overdreven bombastische stem op tot een avontuurlijk leven.

Deze reclames werken vreselijk op mijn lachspieren. Vroeger ergerde ik me nog aan deze overdreven gladde spotjes, maar nu kan ik mijn lach haast niet meer inhouden

Zeg nou zelf, als u een nieuwe wagen gaat kopen, gelooft u toch zelf niet dat u door het wilde oosten van Nederland gaat rally rijden. U gelooft hoop ik toch ook niet dat ik, als ik met mijn fiets bij het stoplicht op u moet wachten, zal denken: “Wat een avontuurlijk persoon in die auto, die verlegt echt zijn grenzen.”

Ook de kleine autootjes zijn zogenaamd heel avontuurlijk, maar dan voor in de stad.
Rijdend in je avontuurlijk boom-carretje met optionele luidsprekers, geniet je van het neonverlichte stadsleven. Je bent helemaal hip als je het vierwielertje parmantig vlak voor het casino tussen twee limousines in parkeert.

In werkelijkheid weet iedereen dat dit soort koekblikken het meest worden verkocht aan vrouwen tussen de 40 en de 60 jaar om vervolgens door een heel gezin te worden afgeragd. De pubers mogen uiteraard niet in de avontuurlijke nep-off-roader van pa rijden, want die koste een iets te avontuurlijke som geld.

Deze prachtige glimmende bolide is trouwens alleen op papier van pa, want in de praktijk moet hij hem afstaan aan ma. De pubers zijn namelijk met hun puntenrijbewijs op avontuur in haar koekblik en de wekelijkse safari in de supermarkt vraagt veel laadruimte.

Dus alle mooie reclamebeelden en dromen ten spijt, u mag gewoon op de fiets op avontuur naar uw werk. Kunt u gezellig een stukje met mij mee fietsen.

Vind jij deze site ook de moeite waard?

Klik dan op deze link naar PayPal.com om een contributie te doen.

Waarvoor onze dank!

1 reactie

  1. Het Is met auto’s net als met boeken, 85% wordt gekocht door vrouwen boven de 55, auto’s door heren van die leeftijd.

Leave A Reply

%d bloggers liken dit: